
Nieśmiały przez komórkę
4 września 2007, 07:34Robin Abrahams, psycholog z Harvardzkiej Szkoły Biznesu, a zarazem specjalistka ds. etykiety, obwinia e-maile, SMS-y i iPody za światową epidemię nieśmiałości.

Kto kupuje doświadczenia?
27 stycznia 2012, 10:54Psycholodzy odkryli, że kupowanie doświadczeń daje ludziom więcej szczęścia niż kupowanie dóbr. Jacy ludzie wydają jednak więcej na doświadczenia, np. bilet na koncert, niż na produkty materialne, dajmy na to kolejne buty? Okazuje się, że ekstrawertycy i jednostki otwarte na nowe doświadczenia.

Edukacja pomaga chronić prawa człowieka
11 maja 2017, 12:38Amerykańskie programy szkoleniowe dla zagranicznego personelu wojskowego i cywilnego są powiązane z mniejszą liczbą ofiar cywilnych wśród ludności krajów, którym USA udzielają tego typu pomocy. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Kansas

Kryzys w Sieci
5 czerwca 2009, 17:18Kryzys dotyka również Internetu. Jak podaje Interactive Advertising Bureau, po raz pierwszy od siedmiu lat internetowa branża reklamowa zanotowała spadek przychodów rok do roku. W pierwszym kwartale 2009 przychody zmniejszyły się o 5 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 5,5 miliarda dolarów.

Luksusowe odstraszanie rywalek
31 lipca 2013, 11:53Kobiety posługują się markowymi produktami, by odstraszyć rywalki. Za pomocą torebki Louisa Vuittona czy okularów przeciwsłonecznych Prady podświadomie komunikują innym paniom, że mężczyzna, z którym tworzą romantyczny związek, należy do nich i tylko do nich.

W czasie pandemii gwałtownie wzrósł odsetek ciąż obumarłych
16 września 2020, 10:56Od początku pandemii koronawirusa w wielu krajach na świecie obserwuje się znaczny wzrost odsetka obumarłych płodów, kiedy to dzieci umierają w łonie matki. Naukowcy mówią, że w niektórych krajach w czasie pandemii ciężarne kobiety były objęte mniejszą opieką niż było to potrzebne. To zaś powodowało, że wiele komplikacji, prowadzących do zgonu dziecka, zostało prawdopodobnie przeoczonych.
Zakupoholizm to nie tylko kobieca przypadłość
2 października 2006, 18:11Według badaczy z Centrum Medycznego Stanford University, w USA jedna osoba na dwadzieścia jest zakupoholikiem. Wbrew obiegowym opiniom, mężczyźni są skłonni w podobnym stopniu jak kobiety wykorzystywać do końca możliwości swoich kart kredytowych. Kupują wtedy wiele niepotrzebnych przedmiotów, a potem tego gorzko żałują.

Podatnicy dopłacą do muzyki
15 października 2010, 11:54Francuski rząd chce przekonać młodych ludzi w wieku 12-25 lat by kupowali muzykę, zamiast ją kraść. W tym celu rząd sięgnie do kieszeni podatników i będzie subsydiował zakupy.

Kofeina pozwala lepiej radzić sobie ze stresem
9 czerwca 2015, 11:12Kofeina pomaga zwalczyć stres. Pozwala też zapobiegać depresji i utracie pamięci.

Złoty czy srebrny pierścionek - który będzie bardziej uniwersalny?
15 stycznia 2025, 15:32Biżuteria to nie tylko ozdoba, ale także wyraz osobowości i stylu. Złoty czy srebrny pierścionek? To pytanie, które spędza sen z powiek niejednej osobie, szczególnie gdy szuka rozwiązań zarówno na co dzień, jak i na wyjątkowe okazje. Nie da się ukryć, że obie opcje mają swoje niepowtarzalne zalety. Sprawdźmy zatem, od czego zależy ostateczny dobór biżuterii na palec.